Madonna, Ullevi 090808

Åh, I loved it. ♥
Ja, jag gillar det mer nu när jag minns tillbaka än när jag satt där. Troligen pga att vi väntat grymt länge.. På biljetten stod det 20.00 och hon började inte förrän 21.45... Zzz!! Nåväl, allt är förlåtet! Hon ÄR queen of pop!

Ullevi och strålande sol! Kunde inte bli bättre!


Här gjorde de sig en hacka..! Jag köpte en svart t-shirt som minne!


Syrran, hennes man och någon okänd på väg till våra sittplatser på N1.


Publiken på ståplats såg ut så här ca kl 18.00. Insläpp var 17.30.


Bildbevis på att JAG var där! :)


Det var nedrans varmt och här har vi mina vattenflaskor. UTAN kork, för med kork var de ett vapen. Hm. Det är bra att de är försiktiga, men å andra sidan var det ingen som kollade om jag hade knov/pistol/bomb osv i min väska.. Notera även att min nya väska redan varit på äventyr i storstaden! Haha!


Publiken ca 21.30. Rätt så trångt på ståplats.. Jag får nästan klaustrofobi när jag ser på det.. Tänk att stå där i sex timmar!


Så ÄNTLIGEN släcktes det ner och det var dags!


Madonna har vi i röd kjol till vänster. Här är det klassikern "Into the groove" där hon bland annat hoppade dubbelhopprep med värsta programmet...! Mycket imponerande!


Hyllning till Michael Jackson, king of pop. Det var flera hyllningar konserten igenom och när allt var över spelades även en låt som han gjort.


Madonna på storbildsskärmen. ♥


Och sen var det plötsligt slut! Efter att ha väntat i ett halvår!


Summa sumarum:
- Madonna är en legend, inget snack om saken
- Hon är så cool!
- Like A Prayer var bästa låten
- Jag gillade många av de nya låtarna också
- Vilken show!
- Trist att man fick vänta så länge
- Kul med You Must Love Me från Evita. Den blev ju sågad av kritikerna, men jag gillar den!
- Trist att hon inte öppnade med en klassiker
- Fick aldrig riktig konsertkänsla på nåt sätt
- Tänk om man vore lika vältränad som hon när man är 51 år..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Ulltussen

Ser superhärligt ut! Jag hade egentligen velat vara där, men det blev inte så. Jag får vänta till oktober när Green Day gör Globen. Sån himla tur ni fick med vädret, underbart! Härligt att du är nöjd med konserten!. Ang. att man inte få ta med kork in på flaskor är ju lite löjligt. på roskilde är det samma regel men där lär man skära av halsen på flaskan så att gängen försvinner för att de skall vara säkra och det är ju lite säkrare, vad är det som säger att du inte har en till kork i fickan eller väskan? Men å andra sidan så tror jag att man gör ett bättre vapen med ett par lagoma stenar och en strumpa än en fylld vattenflaska av mjukplast.

2009-08-12 @ 20:17:30
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: ele

härliga bildbevis!

2009-08-13 @ 23:49:44
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/
Postat av: Cecilia/Fin_Honey/Misspyssel

Shit vad tufft, kul att du har haft möjlighet att se Madonna live måste vatt en riktig upplevelse :)

2009-08-16 @ 11:27:12
URL: http://misspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0