Låt Den Rätte Komma In

Äntligen har jag och sambon sett på denna omtalade film! Låt Den Rätte Komma In har det ju skrivits en hel del om. Jag var skeptisk, Johan ville gärna se den. Brukar vara tvärtom! Jag älskar ju vampyrer!
Nåväl, filmen var BRA och får 5/5 av mig, faktiskt! Nu måste jag bara läsa boken också, men jag hinner ju aldrig läsa nuförtiden. Trots att det "bara" är barn som spelar i filmen är de riktigt duktiga och de får fram vampyrkänslan på ett bra sätt!

Huvudperson i filmen är Oscar 12 år som bor i Blackeberg utanför Stockholm. Året är 1981 och Oscar är mobbad. Trots att han vill säga ifrån kan han det inte. Ja, inte förrän han träffar Eli. Hon är ingen vanlig flicka, men hon är hans granne och de blir vänner. Eli kommer bara ut på natten, och hon kan inte svara på hur gammal hon är. Tillslut får man veta att hon är en vampyr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för senast, det var kul! :) Fint av dig att du "tog med" L som fick vara med och förgylla våran dag lol, utan honom hade vi inte ens haft hälften så skojsigt!! Ha det så gott tjejen, hoppas vi ses snart igen!

2009-03-30 @ 21:41:10
Postat av: Anonym

Tack för senast, det var kul! :) Fint av dig att du "tog med" L som fick vara med och förgylla våran dag lol, utan honom hade vi inte ens haft hälften så skojsigt!! Ha det så gott tjejen, hoppas vi ses snart igen!

2009-03-30 @ 21:42:26
Postat av: Miss Spring

Jag tyckte också den var riktigt bra! Släpade med sambon till en förhandsvisning, vann biljetter på tjuvlyssnat.se. Han gillar inte svensk film och var mkt skeptisk. Men han var den förste som började applådera efter filmen! Sen följde hela salongen efter! :) nöjd

2009-03-31 @ 09:32:27
URL: http://miss_spring.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har inte sett filmen än, men däremot läst alla hans böcker. De är grymma!!!! Så jag har höga förväntningar på filmen!

2009-03-31 @ 16:34:51
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0