En sten gör ingen mur

Ännu en LO till Mazzarin. Fotot är taget på landet där sambons mormor bor om sommaren. Det finns där en gammal stenmur, och själva huset är byggt på 1700-talet.
När jag såg fotot jag tagit tänkte jag ut mitt egna ordspråk. "En sten gör ingen mur." Det jag tänkte var att man som ensam sten (människa) inte är del av en helhet, även om man är stark som individ. Men det är tillsammans med andra stenar (människor) man blir något mer. En mur!



Supermarket. Clearembossad bakgrund.


För övrgit var det mycket oväntat att Ellenor vann Robinson!

Kommentarer
Postat av: Samara

Coolt, ditt eget ordspåk =) Det ska jag börja använda, så blir det kanske jättekänt tillslut, hihi.

kram på dig.

2009-06-03 @ 07:09:13
URL: http://sasha-samara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0