Plantering

Detta pågick på balkongen i onsdags, och det blev så fint! Hela krukan med luktärt och typ 1000 kg jord tappades dock på min tå. Det var mindre trevligt. Men är man klantig så är man.
Nu får vi hoppas att blommorna inte bara stendör.. Vi har superkoll på temperaturen. Och så ska vi leja någon (svågern troligen) som får skruva upp fästena till balkonglådorna.

Japp. Lecakulor bör man ha.


Så behöver man massa jord.


Mitt i planterandet. Där är alltså krukan som landade på min tå...


Första lådan. Denna ska stå på ena kortsidan på en hylla. Mörkröda dahlior och murgröna. Murgrönan ska nog får klättra uppåt.. Men jag vet inte riktigt om det blir bra.. Tycker det är rätt fint neråt också, men de kommer ju bli låååånga.


Ena balkonglådan som ska hänga över kanten, utåt. En orange dahlia, million bells och penningblad.


Likadan blomlåda som ska hänga över kanten. Den här har dock tre penningblad.


Den här fina står på bordet. Vet dock inte vad det är.


Och den här pelargonen köpte jag igår utan att Johan fick vara med, HAHAHA! Den ska få en zinkkruka tänkte jag och får stå bredvid zinklådan på sidan. Kanske. Eller så får vi se vart den hamnar. Den står nog högt upp på Johans deathlist, men jag ska kämpa för att behålla min fiiiiina engelska pelargon! ♥


Några dahliabilder. Klicka på dem för att se dem i större storlek. Jag älskar min balkong!
   

Det finns två stora krukor till på balkongen. I den ena håller de sista tulpanerna på att slå ut, men där ska det vara tomater sen. Och i den andra kommer det snart sättas sockerärter! Bilder kommer givetvis under hela sommaren :) Håll nu tummarna att de inte dör!!!

Kommentarer
Postat av: Fialia

Åh vad fint du gjort. Bra att du inspirerar mig till att ta hand om mina krukor på trappan! Det får jag fixa idag.



Diesen är Quickutz nya nesting circles och Nesting squares. Det är 14(!!!) dies i varje förpackning för ynka 250 spänn. Ett fynd helt enkelt.



Kram!

2009-05-09 @ 08:03:00
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Fialia

Och den som dom du inte vet vad det är tror jag är en afrikansk marguerit. Jag älskar såna. :)

2009-05-09 @ 08:03:55
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Morfen

Åh vad mycket ljuvliga blommor men vad dumt att krukan landade just på din tå! ;) Den engelska pelargonen är fantastiskt tjusig!! Kram

2009-05-21 @ 10:31:26
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0