Rapport från Avesta

Helgen har varit jättekul!! Här kommer en FULL redogörelse! Ursäkta om det blir lite upprepningar, men jag tänkte att det var kul med en riktigt lång berättelse!

I fredags började vi med att packa in grejor i släpvagnen vid butiken och jag ramlade av släpet och skrapade upp mina händer (och knän). Ajajaj!!! Men som tur är så är Elin sjuksköterska, kändes tryggt! Hon tvättade mina sår och plåstrade om mig!
Usch och fy!


När vi satte oss i bilen låg det ett paket var till mig och Elin! Vi fick en sån här fin kopp var av söta Susanne! LYX!!


Sedan bar det iväg! Efter en matpaus i Karlskoga åkte vi på en mycket kringelkrokig väg hela vägen till Avesta. Det gick inte fort, men det var SÅ vackert! Massa fina sjöar, skogar och en solnedgång!

Väl framme i Avesta råkade vi köra lite för långt.. Vi såg en bil som vi följde efter till en mack för att kunna fråga efter vägen. Ur bilen kliver ingen mindre än Tony Rickardsson!!!!!!! Jag skämtar inte! Den första människa vi ser i Avesta är han!! Vi förstod inte helt att det var han, men han lät precis som han och gav oss en bra beskrivning. Efteråt tyckte vi nog att han var lite längre än vi hade trott, men det VAR han!!
Så här såg han som steg ut ur bilen ut och han på bilden är Tony = alltså var det han!


Vi kom fram lite senare än vi hade planerat till lokalen och det var bara att ÖSA in grejorna innan 22 då det stängde för kvällen. Vår planerade sovmorgon blev det inget med! Vi sov i en stuga i stugbyn Dalahästen; supermysigt!!! Tyvärr glömde jag fota vår stuga, men här är en reklambild.


Vi sov gott alla tre hela natten! Susanne och Elin sov till och med genom en sprängning på vägen utanför! Kl 7.10 var det dags att gå upp, käka frulle och åka för att färdigställa montern. Sagt och gjort, den blev jättefin!!!
Mässan öppnade kl 11 och jag och Elin gjorde oss i ordning vid våra pysselplatser. Ibland hoppade vi även in som butiksmedhjälpare! JAG har till och med lärt mig kassan nu (nästan!).
Så här såg montern ut! Se mer bilder på den i Mazzarinbloggen.




Mässan satte som sagt igång och jag och Elin pysslade på, båda var jätteproduktiva! Eftersom både jag och Elin hade våra Mazzarinskyltar på oss var det många mässbesökare som gick fram till oss och frågade saker när vi pysslade. Det var jättekul och man kände sig som en reklampelare!
Här sitter Elin och fundilerar på en skiss. Hon demolerade senare skissen, men som hon sa, man ska ju inspireras av den!


Till lunch åt vi lammfärsbiffar! "Gott" tyckte jag och Elin, Susanne tyckte väl så där..! Billigt var det iaf 48 kr! På kvällen blev det thaimat. Jag vill ju minst sagt ha mild mat, men den jag tog då var MER än mild.. Dvs smaklös. Lite tråkigt. Jag öste på soya, Elin öste på sweetchili.

På lördagskvällen var det dragning på "dörrlott". Jag hade ansvaret för både min och Elins lott för hon stod i kassan. Vems nummer ropades upp om inte Elins!!! GRATTIS!! Hon vann förstapris som bestod av en tote fullproppad med massa bra grejor! Nu slipper hon sin Biltemaväska!
Så här såg jag och Elin ut! Me and my big head...!


När träffen stängde åkte vi till stugan för en kopp te. Så här mysigt var det!


Vi sov gott även denna natt! Vaknade gjorde jag förstås innan kl ringde 7.30. Sedan var det bara att göra sig redo, städa ur stugan och åka iväg för en dags mässa/träff till! När vi kom fram passade jag på att fota lokalen!
Avesta parken hette den!


Det låg snö kvar!!! Men björkarna slog ut när vi var där!


Fina Avesta! Jag tyckte det var en mysig stad, det lilla jag såg!


Jag och Elin pysslade järnet de timmar vi hade kvar, och vi delade på en pizza till lunch. Susanne fick sin älskade sushi! När det närmade sig stängning vid 15 packade jag och Elin ihop vårt privata för att vara redo att ösa in grejor i släpvagnen och bege oss hem. Vi plockade ihop montern på rekordtid som vanligt och var på väg hem redan kl 16.00!!!

Eftersom vi ätit upp färdgodiset under helgen fick Elin springa in och köpa nytt godis i Fagesta där vi även såg en stackars trafikpolis stå mitt i en rondell.. Kul att stå där och titta...! Vi åkte vidare och lekte "hitta-på-alternativa-ortsnamn-leken", men råkade tyvärr svänga åt fel håll på ett ställe (säger inte vems fel det var, men det var inte jag och inte hon som körde...! ;) ) Detta resulterade i att vi fick åka in på en skogsväg och spana älg. Hm, vart skulle vi vända!? Först tänkte vi koppla av släpet och vända bilen nånstans, men då ville förstås inte släpet släppa!!! Vi fick åka vidare på skogsvägen.. Jag såg en lerig vändplats och befallde Susanne att vända där. Det gick inte.....! Susanne fick med Elins guidning backa med släp för första gången på en lerig vändplan i skogen. Givetvis gick det kanon och snart var vi på väg igen med mig som kartläsare, mouhahaha!!!!!
Så här ser en älg ut Susanne!


Vi valde en annan väg hem och åkte på E18 ända från Örebro och hem. GÖTT! Jag bloggade för Mazzarin från mobilen i bilen och tackade Johan tyst för min nya mobil än en gång. Den är lovely! När vi kom hem till Kristinehamn öste vi ur allt, och satte upp pappren. Sen kom Johan och hämtade mig och jag sussade sött i min egen säng!

Helgen var verkligen superkul!!!!
Nu blir det ny mässa redan i helgen i Skövde. Det bestämdes i måndags lite hastigt så där! Jag ska hänga med, men då blir det bara över dagen. Lite mer lagom! Man får mersmak!

Kommentarer
Postat av: Anna Göransson

Vad kul att läsa om eran Avesta vistelse:)

Tyvärr så blir det inga bilder på mitt shopande i Avesta då jag packat upp det mesta på sin plats+ att jag handlade mycket till en kompis.

//Anna

2009-05-05 @ 11:37:49
URL: http://annaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0