Dag 90 - dag 98

Mera bilder!

Dag 90 - 110331 - Ny mobiiiil!
Äntligen! Adjö fina fina, men trasiga, gamla mobilen. Hej hej till fina fina, nya mobilen! Jag är mycket nöjd.


Dag 91 - 110401 - Packa upp
Åkte till Avesta denna fredag med Mazzarin och ett gäng tjejer. Här har vi precis kommit fram och packar upp butiken för fullt! I Avesta var det mässa lördag och söndag. Mycket trevligt!! ♥ Tredje året i rad jag är med där på vårkanten, underbar helg!


Dag 92 - 110402 - Morgonlöpning
När kl var 06.38 öppnade jag dörren till stugan och smet ut på en löptur medan de andra fortfarande sov. Jag trodde ALDRIG att jag skulle bli en sån som gick upp tidigare FÖR ATT SPRINGA!! Men allt kan visst hända. Jag gick faktiskt upp dagen efter också och sprang samma tur.
Väldigt tråkigt väder (min app sa att det var snö/is!!), men lagom temperatur! Ursäkta min min, men jag ville inte stå och fota mig själv för mkt ute på bron över Dalaälven i Avesta :)


Dag 93 - 110403 - Diadem
Jag piffade till ett diadem på mässan! Massa massa band och så nål och tråd. Det blev väldigt galet, men ganska kul! Johans kommentar: "Smakfullt.." ;)


Dag 94 - 110404 - Aseptik
Dags för mer metodövning i skolan! Den här dagen lärde jag mig aseptiskt arbetssätt (lite iaf) och sond. Det är SÅ nyttigt att få SE saker och GÖRA saker istället för att "bara" läsa om dem. Men att föra ner en sond på en docka är inte detsamma som på en riktig människa (antar jag), så jag längtar till hösten när det är dags för praktik igen!


Dag 95 - 110405 - Pluggpärm
Eftersom jag var bortrest hela helgen var det egentligen först nu som pluggandet inför tentan satte igång. OMG OMG vad man blir trött på dessa papper. Den här gången samlade jag allt i EN pärm. Powerpoints, anteckningar och gamla tentor. Känner mig rätt nöjd över det, kanske. Får ha någon typ av gemsystem till nästa tenta om jag bara ska ha en pärm då också.


Dag 96 - 110406 - Grus
Nu börjar det bli våååår! Snöhögen är kraftigt decimerad, men framförallt ser man ju grushögarna som de börjat amla upp i vändzonen! Gött! Om det börjar samlas ihop så är det snart borta!


Dag 97 - 110407 - Fondantformar
Efter att ha sett på gårdagens "Sveriges mästerkock" blev det bestämt att göra chokladfondant i helgen. Var tvungen att ha några formar. Sagt och gjort! 29 kr/st! Det tyckte jag var billigt, så jag köpte fyra på en gång och hoppas att jag kommer göra fondant många gånger. Eller kanske nåt annat man kan ha i gulliga portionsformar. :)
Hon i affären sa att det var många som köpt dessa formar efter typ "mästerkocken" och "halv åtta hos mig". Skoj!


Dag 98 - 110408 - Tentasal
Dags för tenta! När jag tog bilden var det inte många på plats, men det strömmade till folk rätt fort. Det var vår klass och några som skulle skriva nåt datatjofräs. Nästan hela salen full! Tentan (tentorna) kändes nog ok, men kah ropar aldrig hej förrän jag kommit över bäcken.
Brukar vara rätt snabb på att skriva, men den här gången satt jag läääänge. Det var MÅNGA frågor, och med långa svar, tyckte jag. Återstår att se om tre veckor om jag klarade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0