Dag 206 - Dag 218

Dag 206 - 110725 - Rasrisk snö/is
Detta hade hyresvärden satt upp vid vår "kompost" idag. Hmm! Mitt i sommaren. Jaja.. Kanske bättre att stta upp en lapp där det står att man inte längre får slänga sina blommor och blader där? Om det nu är det som detta ska visa... Vet fortfarande inte..


Dag 206 - 110726 - 500 km
Fick mail från Runkeeper med det här roliga beskedet! :) Jag har loggat 500 km i runkeeper! Härligt! Och kul!!


Dag 208 - 110727 - Hildabesök!
Slutade tidigt på jobbet. På vägen hem cyklade jag förbi syrran och plockade upp systerdotter Hilda! Vi åt lunch hemma hos mig och smälte sen maten innan det var dags för en löptur på A9! Vi tog 3km-spåret! Gick bra tycker jag. Hörde sen att Hilda hade träningsvärk i flera dagar, hehe :) Det får vi göra om! Efter löpningen åkte vi hem till mig och så skulle jag tvätta. Hilda färglade stämplar!


Dag 209 - 110728 - Aja baja
Snark!!!! När jag var i affären vid godishyllan tänkte jag: "Nä, jag ska ju inte ha nåt.. Jag BEHÖVER INGET! Jag kan gå förbi utan att köpa nåt!" Men det kunde jag visst inte... När jag kom hem var jag så förbannad på mig själv att jag gjorde en lapp och klistrade på.. Publicerade den på facebook också så folk kunde se mitt hemska liv och ha koll på mig! Höll mig iaf till lördagen innan jag åt den!


Dag 210 - 110729 - Salt
Jahapp....! Jag skulle bara salta lite, på MATEN. Men tappade hela burken på mig själv och golvet istället. :)


Dag 211 - 110730 - Båttur!
Det är svårt att få till, men äntligen blev det en dag som passade för både mig, Johan och svärmor att ta en tur med hennes båt. Vi åkte bara i skärgården, men inåt istället för utåt :) Trevligt var det. Serverades kall pizza till lunch på båten. Mums! Och hemmaodlade hallon och grädde till efterrätt!


Dag 212 - 110731 - Bad i tunna!
Hälsade på hos syrran. Där fanns två barn som var väldigt glada att jag och Johan kom på besök! :) Trevligt att man är saknad! När vi skulle gå hoppade de i badtunnan :) Gött!


Dag 213 - 110801 - Grönsaksmellis
Tog med mig lite gurka och morot till jobbet att ha och mumsa på. Hade slut på min vanliga mellis (youghurt), så det fick bli detta. Förstår inte varför jag inte gör så oftare.


Dag 214 - 110802 - Mangel
Enbart för att jag jobbar på hemtjänsten på somrarna har jag lärt mig att mangla. Det är verkligen inget man gör annars.. Eller ja, jag hade iaf inte gjort det innan jag började på hemtjänsten för sju (!!) år sedan.


Dag 215 - 110803 - Gardin
Tjoho! Ny gardin i pysselrummet!! Äntligen! Härligt! Kul också med lite mönster och lite färg!


Dag 216 - 110804 - Fika på KFUM
Idag åkte jag och Johan och fikade på KFUM i skärgården. De har massa mumsigt hembakat där och det är synd att jag inte varit där mer. Jag valde chokladtårta, Johan valde äppelkaka med vaniljsås.


Dag 217 - 110805 - Päronhalvor
Handlade själv på Coop idag. Köpte då lite blandat skoj som jag hittade. När jag gick förbi hyllan med päronhalvor i light syrup var jag tvungen att köpa det! Johans farmor köpte alltid det när vi handlade med henne efter att hon brutit sig en vinter. Saknar dig Karin! ♥


Dag 218 - 110806 - Keramik
Hittade en ny affär i stan idag. Efter tips från Johan faktiskt! :) Fotade där inne, för möjligen kan någon av dessa ljuslyktor bli en present till svärmor och hennes kommande födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0