Dag 219 - dag 233

Dag 219 - 110807 - Torn
Någon hade haft kul på Coop. Jag tyckte också det var kul och hivade förstås fram kameran!


Dag 220 - 110808 - Startbevis
Rolig post!! Det drar ihop sig..! Har nu alltså fått startbevis och info i posten. Snart bara själva loppet kvar liksom!


Dag 221 - 110809 - Stövlar
Japp japp.. Dagen har kommit som Diana har köpt sig ett pra gummistövlar! OCH, tanken är faktiskt att de ska användas I SKOGEN medan jag PLOCKAR någonting (typ bär eller svamp). Än har det inte hänt, men nu finns det iaf stövlar i min ägo om andan skulle falla på. :)


Dag 222 - 110810 - Plantagen
Var i Karlstad denna dag och träffade Christin. Vi hängde på Ikea och Bergvik med hennes söta söner! På vägen hem åkte jag till Plantagen och köpte några växter.... Ja, de kommer väl dö de med, men nu hade jag tröttnat lite på de tomma krukorna i fönstren igen. :) Gör alltså ett nytt försök att få gröna fingrar!


Dag 223 - 110811 - 10km för andra gången
Sprang 10 km på A9 idag. Det var andra gången jag gjorde det. Om jag inte fick bättre tid än första ggn så skulle jag få ett straff av Agneta, Maria-Therese och Lena! Gulp! Bäst att pinna på!!! Jag klarade det och slog förra tiden med några minuter. Kändes skönt! Bilden tog jag när jag kommit tillbaka till bilen. Skickade den till Agneta och väntade på min belöning :)


Dag 224 - 110812 - Venprov
Tjohooo! Här är mitt allra första rör med blod! JAG tog SJÄLV på en kollega på jobbet. Jag kunde!! Ok, hon var inte direkt svårstucken, men det var kul att göra det själv! Och att det gick! Bra att ha gjort det iaf en gång innan det blir på en patient när höstterminen drar igång med praktikerna.


Dag 225 - 110813 - Kräftpremiär
Mums! Kräftor! Första för i år!


Dag 226 - 110814 - Förlovade 5 år
Denna dag för fem år sedan stod jag och Johan vid pyramiderna i Egypten och bytte ringar ♥
Tiden går fort!


Dag 227 - 110815 - Matkonst
Hm. Ja, jag försöker ju skoja till det så gott det går här hemma :) Fläsk och potatisbullar, yummy! Lingonsylten hade jag visst inte med på bild!


Dag 228 - 110816 - Grattis Mamma!
Mamma fyllde år och jag, Johan, Fia, Micke och Hilda var bjudna på kräftkalas, precis som vanligt. Det var GOTT! Som vanligt fick mamma lotter, och som vanligt vann hon! Dock är ju inte vinsterna så stora.. Tror hon skrapade (ha!) ihop 45 kr den här gången. Men som mamma själv säger: "Nästa gång, kanske.."
Här skrapar hon på!


Dag 229 - 110817 - Pysselhylla
Ah!!! Så skönt! Ordning i pysselhyllan! Kanske är det inte så flyttbart, till exempel om jag ska åka på träff eller så, men ärligt talat.. Jag åker inte så mkt längre, och om jag åker så får det väl lösa sig då! Nu är det iaf snyggt och prydligt medan jag är hemma och pysslar!! Tack Ikea!


Dag 230 - 110818 - Skrivbordsstolar
Japp. Även denna dag var jag en tripp till Ikea! Tre ggr på en vecka. Hehe. Skrivbordsstolarna som jag och Johan tittat ut fanns åter i lager, och jag är ju ledig om dagarna, så det va rju bara att åka dit, åka hem, montera och sen sitta fint! Äntligen! Har suttit på hårda köksstolar sen vi flyttade ihop, men nu kanske vi kan sitta med stil!


Dag 231 - 110819 - Save the date
Rolig post!! Jag och Johan ska hålla ett visst datum öppet i maj nästa år! Då gifter sig en pysselvän med sin älskade och vi är bjudna! Tjohooo! ♥


Dag 232 - 110820 - Översvämning
Syns inte bra på bilden, men.. Jag hade tagit mig ett avslappnade skumbad. Underbart! Men vattnet började bli kallt och det var dags att stiga upp. Drog ur proppen. Vatten FORSADE ut på badrumsgolvet!! Jag for upp, satte i proppen, försökte mota ner vattnet i golvbrunnen, men det kom bara mer!! Fan, proppen var INTE isatt igen... När den väl var det vände vattnet, men då var HELA badrummet täckt med 2cm vatten och toalettborsten guppade förbi mig när jag naken och med skum på mig for runt och försökte rädda resten av lägenheten från vattenskada...
Fick öppna proppen LITE sen för att tömma resten av badkaret och sen var det bara att rensa golvbrunnen. Urk!! Inte vidare genustänk av mig, men det är vanligtvis Johans jobb... Han var nu på sitt andra jobb (hehe), så jag fick ta tag i det. Uäääh. Nu dock rent.


Dag 233 - 110821 - Höst
Fy fy fy! Det värsta som finns är hösten. Jag tycker INTE om den! Jovisst, det är mysigt med ljus och så där, men på sommaren BEHÖVER man inga ljus för då ÄR det ju ljust!! Buhu! När jag åkte till Konsum denna dag fick jag tvärstanna bilen och fota detta träd. Det första jag sett (eller iaf som mitt medvetande tagit till sig, har väl förträngt innan..) som inte längre är grönt. Blä! Hösten är här. Nu går det bara utför!

Kommentarer
Postat av: ele

:)

det var mycket att kommentera på en gång :)

jag håller med om pysselorganiseringen, det är ju inte så ofta man åker på pyselträff, när det händer så får man väl packa om helt enkelt

2011-09-01 @ 22:02:25
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0