Dag 323 - Dag 334

Dag 323 - 111119 - Lackad
Jag får ju inte ha nagellack nu när jag har praktik, men var tvungen att prova det nya lacket jag och Agneta köpte innan bion på en nagel över helgen iallafall! Det är SNYGGT! Tånaglarna fick denna nyans också :)


Dag 324 - 111120 - Sovmask
Aaaah, jag älskar att sova.. Det är ju bara så skönt! Jag är ofta ganska trött nuförtiden och lägger mig tidigare än Johan. Ibland ligger han bredvid och läser. För att jag inte ska bli störd av ljuset har jag min underbara mask! Fantastisk uppfinning! Känner mig lite löjlig ibland, men den är ju så bra! Johan tycker jag ser ut som en mask i den.


Dag 325 - 111121 - Pärmfix
Efter att nästan hela terminen gått och alla praktiker nästan är klara så har jag äntligen fixat flikarna i min portfolio. Innan var det siffror, men det hjälpte ju inte mig, så nu är det lite snyggare, lite bättre!


Dag 326 - 111122 - Adjö Ortopeden!
Sista dagen på Ortopeden i Karlstad. De fick ett kort och ENORMA mängder godis. Fotot tog jag på morgonen, ca kl 06.35. Vid lunchen var godiset slut, men det hade jag ju räknat ut :) Sååå, när jag slutade vid 15.30 fyllde jag på med lika mycket till så att kvällspersonalen skulle få sitt också!


Dag 327 - 111123 - Otroligt skarpt sinne
Dags för lite skryt! Idag var det slutbedömning och seminarium som avslutning på kirurgplaceringen. Denna fina kommentar fick jag på slutbedömningen. Håhåjaja :) Johan säger att de har skapat ett monster med den kommentaren :) Men det är klart jag suger åt mig!


Dag 328 - 111124 - Makron
Har gjort nåt nytt! Makroner! Det är ju så inne, så jag var tvungen att prova. Blev ju INTE som på bilderna, men smakade mums! Mina blev liksom väldigt spröda, men tror de ska vara kompakta.. Jag ska absolut göra dem igen!
Jag gjorde rosa och gula med citronsmak på smörkrämen.


Dag 329 - 111125 - Spontanfika
Var ute på stan och gjorde lite ärenden. Såg Karin svänga förbi. En stund senare fick jag sms och ytterligare en stund senare var jag hemma hos henne på spontanfika. MMMMMmmmMMM! Gott och trevligt!


Dag 330 - 111126 - Mössa
Fantastiskt att vara ledig! Jag tog mig i kragen och köpte garn till en egen Åremössa. Väldigt lätt att sticka, så jag blev färdig med den på en dag. Blev nöjd, MEN den är lite väl "hög" liksom. Har provat den ute i lite blåst och det blåser ju rakt genom, så eventuellt får jag fodra den.


Dag 331 - 111127 - Första advent
Herregud.. Hur kunde det hända? Första advent är här, redan! Massa plusgrader, ingen snö i sikte... Nä, noll julkänsla. Fick tvinga mig till att julpynta. Känns helt fel. Hoppas att känslan kryper fram snart dock för det är inte långt kvar..


Dag 332 - 111128 - The Sopranos
Johan fick ju alla säsinger av Sopranos av mig när han fyllde år. Vi har kommit igång med tittandet! Har sett nästan allt tidigare, men vi tittar om.. :) Riktiga tv-serie-junkies!


Dag 333 - 111129 - Första dagen på strokeenheten
Dags för ny placering! Introduktionen gjorde vi igår, men nu dags för första riktiga arbetsdagen på Karlskoga Lasarett. Hoppas på att det blir bra, kul och lärorikt!


Dag 334 - 111130 - Äntligen!
Kollade banken. Pengarna var tillbaka!!! Var på banken i måndags och grät lite igen i frustration över att detta tog så fruktansvärt lång tid.. Hemskt! På kvällen ringde min bankman tillbaka och meddelade att jag skulle ha pengarna tillbaka inom tre dagar. Det trodde ju inte jag på. Men halleluja! De är tillbaka!!!!!! SÅ SKÖNT att kunna lägga detta bakom mig nu!

Kommentarer
Postat av: hilda

Jag vill också ha en sån fin mössa!!!



//Kram

2011-12-07 @ 17:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0