Dag 345 - Dag 354

Dag 345 - 111211 - Tredje advent och magsjuka
Uuuuurk!!!!!!!! Vaknade som vanligt på morgonen med bubblig mage. Kände mig annars som vanligt. Men dagen blev inte som vanligt.. Kräktes och diarréade i 7 timmar. Ganska lindringt ändå för att vara magsjuka, men fyyy vad det är hemskt!! Så fick jag sms under dagen också att det var flera personal på avdelningen där jag har praktik som fått gå hem pga diarré eller att de helt enkelt mådde dåligt. I efterhan fick jag veta att epidemin tog 14 personer på avdelningen och jag var en av dem. Fler personal än patienter, så det var väl bra kanske ändå..
Bilden är arrangerad :) När detta pågick hade jag inte en tanke på att fota nåt av alla klassiska ögonblick!!


Dag 346 - 111212 - Julskinka
Dagen efter magsjukan lyckades jag samla lite krafter och griljerade skinkan. MUMS!


Dag 347 - 111213 - Nya teer
Det högra teet köpte jag till Agneta när hon fyllde år i slutet av november. Hon har efter det sagt typ 100 ggr att det är jättegott, så jag var tvungen att köpa en påse till mig själv. När jag var på Home of Sisters såg jag även det vänstra teet. Var ju tvungen att slå till :)
Båda är goda kan jag ju meddela!


Dag 348 - 111214 - I tvättstugan
Tvätten måste göras.. Men när man kommer till tvättstugan och denna lapp är uppsatt på ena tvättmaskinen, då blir man inte glad. Först trodde jag att reparatör skulle komma samma dag, men nejdå.. Dagen efter min tvättdag. Fick göra så gott jag kunde, och det gick ju bra, men det är ju bättre om saker och ting går som planerat :)


Dag 349 - 111215 - Vägg på Karlskoga Lasarett
I korridorerna på Karlskoga lasarett är olika textrader ur dikter målade. Himla trevligt tycker jag, och här är en av väggmålningarna :)


Dag 350 - 111216 - Julkorten
PUST! Äntligen är julkorten klara och packade! Redo för avfärd till diverse mottagare!


Dag 351 - 111217 - Förrätt
Var bjudna på mat hos Johans mamma. Fick en liten god förrätt och självklart fotade jag den :) Sen försvann den fort ner i magen!


Dag 352 - 111218 - Fjärde advent
Så är även sista ljuset tänt!


Dag 353 - 111219 - Klotter
Tidig morgon. Ut i kylan. Låsa dörren. Tittade upp och såg detta klottrat på väggen bredvid vår ytterdörr :(
Det mesta gick att tvätta bort på eftermiddagen när jag kom hem, men.. :(


Dag 354 - 111220 - Kvällsvänner
Ett avsnitt Vänner när man ska sova gör att man somnar med ett leende på munnen :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Tänkte bara säga att jag tycker du har en jättefin adventsljusstake.

2011-12-28 @ 12:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0