Dag 56 - dag 67

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, men det har bara glömts bort och sen har det inte funnits tid... Nåväl, här kommer en drös med bilder!

Dag 56 - 110225 - Noskapin
För att underlätta både min och Johans sömn under sjukdom inhandlades hostmedicin. Gott.


Dag 57 - 110226 - Rosens namn
Sedan 1/1 har jag läst boken "Rosens namn". SÅ SEG!!!!!!!!! Jag mindes att jag sett filmen när jag var liten och tyckt att den var bra. Så jag ville ju läsa boken, för oftast är ju boken bättre än filmen, iaf om boken kom först :) Jag läste boken och det tog alltså nästan två månader innan jag tog mig igenom den. Bröl!! Så ska det inte behöva vara.. Var dock tvungen att se filmen också för att se om den var så bra. Perfekt när man är sjuk att se på gammal film. Den var ok, men inte SÅ bra som jag mindes..
Sean Connery är dock härlig som munk :)


Dag 58 - 110227 - Nagellack
Söndag innan skolstarten efter praktik! Då var det dags att måla naglarna. Ser här nu att jag har bläckfläckar på fingrarna också.. Så är det att vara vänsterhänt..! Eller får högerhänta så också?


Dag 59 - 110228 - Tillbaka på step up
Missade steppen förra veckan pga sjukdom. Gav mig tappert iväg. Ack så jobbigt!! Kroppen helt slut! Men jag var där! Keeping my eyes on the goal..


Dag 60 - 110301 - Vips
Dags att skriva hemtenta! Jag sköt medvetet upp det under praktiken eftersom jag visste att det skulle finnas tid efteråt. Valde att koncentrera mig på praktiken när jag var mitt uppe i den. Den här boken är en av de som hjälpt mig med tentan :)


Dag 61 - 110302 - Cerazette
Skulle på blodtryckskoll för nytt recept för p-piller. Fick istället nya piller pga att jag för flera år sedan haft migrän med aura.. Eftersom jag haft det har jag förhöjd risk för propp!! Detta har "de" vetat om i ett antal år, och ska ha frågat mig om migrän, men det har "de" inte gjort! Men hallååååå, har alltså gått i flera år med detta när jag inte skulle gjort det. Kändes inte ett dugg kul faktiskt. Nåväl, nu ska jag få dessa nya.


Dag 62 - 110303 - Ny hemsida
Mazzarin lanserar ny hemsida! Jag skulle fixa lite med bloggen (eftersom jag ju är bloggredaktör) inför starten. Det skulle gå smidigt, men jag fick inte ihop det riktigt, så detta tog upp ett antal timmar av min dag :) nu har jag dock koll!


Dag 63 - 110304 - Packat
Mässa i Karlstad lördag och söndag. Ska sova över hos Elin. När jag packat in butiken i släpet och sedan packt upp det igen i Karlstad åkte jag hem och packade min övernattningsväska. :) Mycket packande blir det. Den här väskan från min gymnasietid håller fortf, riktigt bra lagom stor väska!


Dag 64 - 110305 - Mässentré
Så här såg det ut när man kom in på Karolinen för att gå på mässa! Riktigt snyggt! Jättebra mässa, massa folk och massa kul!
(Ursäkta bilden.. Den är tagen med mobilkameran. Längtar till ny mobil nu, hehe.)


Dag 65 - 110306 - Mässhopping
Mums mums mums!! Här är min mässhopping! Lovely! Alfabetet har jag suktat efte rlänge och tycker aldrig det finns att få tag på. Tyckte inte 299 kr var dyrt heller, så jag slog till! Även bårdpunchen har jag kikat på länge. Den är ju så fin! Sen blev det lite blandat med band, papper, journalingrutor (typ), floss och små bokstäver. Bra jobbat av mig :)


Dag 66 - 110307 - Frukostpåse
När jag och Carro kom till universitetet på morgonen stod ett fackförbund och försökte värva emdlemmar med hjälp av en frukostpåse med information. Jag har redan mitt fackförbund så de lapparna åkte i återivnningen rätt snabbt.. Men smörgås, festis och penna tackar man ju inte nej till. Gratis är gott!


Dag 67 - 110308 - Nyklippt
Har varit hos frissan. Slog till på klippning, proteininpackning, nytt schampo och en annan stylinggrej. Japp, det gjorde jag!!! Som en kompis sa, "man kan ju nästan tro att du har en inkomst". Hm ja.
Hon tog kanske 2 cm, så det var inte så mkt, men vi passade på att klippa upp lite och klippa ur lite. Känns skönt! Nu när jag sparar ut håret så är jag ju inte där så ofta så det är gött att kosta på sig lite när jag ändå är där :)

Kommentarer
Postat av: Lilla Anna

Jag fattar inte vad folk menar när de säger att den boken är bra. SEG!



De där playing cardsen stod jag och fingade på men lät bli att köpa. De var snygga.

2011-03-09 @ 19:34:30
URL: http://lillaannapysslar.blogg.se/
Postat av: Diana

Nej usch. Rekommenderar den INTE! Johan hade tänkt läsa den efter mig, men jag har starkt avrått..!

Och såna journalingrutorssaker är himla kul! Skulle kunna köpa hur mkt som helst. Nu var det ju ingen plats att skriva på dessa, men kallar dem för de tändå :)

2011-03-09 @ 22:15:57
URL: http://sayurii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0