Dag 123 - Dag 135

Dag 123 - 110503 - Nummerlapp
Trevlig post! Blev så glad när denna kom i brevlådan! Det blev liksom verkligt på nåt sätt.. :) På ett bra sätt alltså!


Dag 124 - 110504 - Blåsa
Mina fötter började krångla. Fattar inte varför!? Skorna har jag ju haft sedan december och jag har inte ändrat min träning på nåt sätt direkt.. Helknepigt. Får skav av sulan i skorna iaf. Har bra strumpor, så det är inte problemet. Efter att denna bild togs så eskalerade blåsorna så jag fick ta hål på dem tillslut för att öht ha en chans att springa Vårruset och inte linka fram.


Dag 125 - 110505 - Njutningsfull strykning
Var hemma hos mamma en sväng. Hittade denna UNDERBARA sprayflaska! Fantastiskt fin och kul!


Dag 126 - 110506 - Expert
Tjoho! Denna dag köpte Johan ny mobil också! Vi har nu samma :) Medan han stod i kassan och fixade med abonnemang fotade jag butiken :)


Dag 127 - 110507 - Huggorm
Var ute och sprang på A9. Sista chansen innan Vårruset. Bestämde mig för att ta 6km-spåret för att ha distansen i benen en gång iaf. Det gick hyfsat. Tills jag nästan sprang på den här filuren!! Eftersom jag aldrig är ute i naturen annars blev jag minst sagt fundersam/rädd. Vågade inte hoppa över den. Stod en bit bort och stampade, men den reagerade inte.. Kastade kottar mot den, så vred den bara lite på huvudet. Huuuu!
Jag gick en omväg. Den låg kvar!


Dag 128 - 110508 - Skärp
Jag har köpt ett skärp!! Har inte ägt en skärp i vuxen ålder :) Johan påstår att mina byxproblem kommer försvinna nu och jag alltså slipper visa diverse för hela stan! Vi får se vad som händer. Men visst är det fiiiint!?


Dag 129 - 110509 - Packlapp
Jag älskar lappar. Och packlappar är ju himla kul :) Det blev så på Vårrusetdagen att jag skulle åka till skolan och grupparbeta och sen stanna kvar där tills det var dags för lopp. Därför skrev jag en packlapp så jag skulle komma ihåg alla kläder och grejor. Tråkigt om man glömt byxor liksom. Och ja, det KAN hända! :)


Dag 130 - 110510 - Core
Dags för träning! Den här dagen var det core! Jag gillar faktiskt det passet nu. När jag började med det i vintras tyckte jag mest att det var tråkigt/jobbigt, men nu är det kul! Har här fotat min hopvikta matta :) Den får vara så, så att man kan röra sig lite under uppvärmningen.


Dag 131 - 110511 - Vårruset!!!
Tjoho!!! Mitt delmål var här!! Dags för Vårruset! Målet var att komma under 40 min på 5 km. Tyckte inte att det borde vara allt för omöjligt. Under 8 min/km brukar det ju bli annars också. Jag stod i "jogga snabbt"-gruppen. Hade fått instruktion att ställa mig fortare än jag trodde att jag skulle vara. Och nästa år kommer jag stå i "springa fort", för folk går ju redan från start..? Jag går också, så jag dömer ingen, men redan i starten när det är massa som vill fram? Varför?
I början var det alltså trångt och segt. Första km gick på strax över 9 min. Inte bra. Men sen lubbade jag visst på ganska bra (enligt Runkeeper), så jag gick i mål på 39 min 33 sek på 5,17 km. Känner mig så nöjd!! Sista km var snabbaste km på 6 min 58 sek tror jag :)
Så där ja, då är det bara att slå den tiden nästa år!
Här är jag efter loppet (med min medalj!). Blev fotad av en klasskompis som var åskådare.


Dag 132 - 110512 - Lackad och klar
Dags för nagellack! Rosa fick det bli!


Dag 133 - 110513 - Sulor
På Vårruset sprang jag med plåstrad och lindad fot.. Tog hål på blåsan några dagar innan, men ville inte riskera att den skulle gå upp, eller bildas ny igen.. Så därför blev det lindning osv. Det är ju ingen hållbar lösning, så jag gick ner till Intersport (där jag köpte skorna) och bad om råd. Det blev nya sulor. Kostade bara 50 kr, så hjälper det inte så har jag iaf försökt!


Dag 134 - 110514 - Cupcakekalaset
Kristinehamn är Cupcakecity i Sverige :) Det var dags för Cupcakekalas! Jag stod vid ett pysselbord inne på Lyran och pysslade cupcakes med barn (och vuxna) med bakformar, färg, glitter och styrolitkulor. Mycket lyckat!
På bilden är det Ica Maxi som har gjort finfina riktiga cupcakes dock :)


Dag 135 - 110515 - Dagblockstavla
Åkte till Karlstad med Johans syster. Hon skulle typ kika på mobil, jag skulle ha en ram. Jag kom hem med ram och sugrör från Ikea :) Perfekt! Anna köpte en hålslev, ingen mobil denna gång, hihi. Ramen skulle jag ha till denna fina tavla jag köpt från signerat.se. Hade köpt A5-storlek för jag trodde att det var enkelt, samt att jag inte ville ha stor. Men det var ju inte enkelt! Fanns inte A5-ram. Med passepartout blev motivet helt inklämt. Agneta kom på att jag ju har ANDRA PAPPER här i hemmet.. Så därför satte jag lite grönt härligt bakom motivet istället. Och så här blev det!
Datumet är då jag och Johan blev tillsammans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0