Dag 234 - dag 246

Dag 234 - 110822 - Obäddat
Det är så SKÖNT att gå och lägga sig i en nybäddad säng med rena och fräscha lakan! Det var tanken även denna dag. Men som vanligt hade jag ju glömt att bädda i de rena lakanen, mkt lättare att bara dra bort det gamla. Johan var dessutom bortrest, så inte fick jag någon hjälp däriofrån helelr när jag skulle lgäga mig kl 00.00.. Snark på det!


Dag 235 - 110823 - Knotterpanna
Blärk. Jag har aldrig finnar. Över sommaren har jag dock utvecklat knotterpanna, och även resten av ansiktet är fullt med äcklopäcklo. :( Jättetråkigt! Jag är ju 27 år gammal! Nåväl, värt att dokumentera iaf!


Dag 236 - 110824 - Bok!
Läser och läser, men denna bok tar aldrig slut, även fast den är bra! Planen var att bli klar med den innan skolan började, men så här i efterhand vet jag att jag inte blev klar innan dess :)


Dag 237 - 110825 - Whoopies
Köpte fika från Ejes (eller ja, nu heter det Nya Höghuset, men det kommer det nog aldrig heta för mig..). Jag och Johan delade på whoopies! Första gången jag åt. Ganska gott!


Dag 238 - 110826 - Svärmor fyller år
Egentligen fyller inte svärmor denna dag, men vi fick fira henne dagen innan riktiga födelsedagen för då hade alla annat för sig. Av mig och Johan fick hon presentkort på gymmet där hon precis börjat träna, så kan hon träna lite mer :)


Dag 239 - 110827 - Svamp
JAG har för första gången i hela mitt liv (iaf som jag kommer ihåg) plockat svamp! I SKOGEN! JAG har varit I EN RIKTIG SKOG! Ja, ni som känner mig vet att det är verkligen inte är normalt beteende för mig :)


Dag 240 - 110828 - Studieförsäkran
Dagen innan skolan börjar igen! Tyckte det skulle bli kul att sätta igång! Annars blir man ju aldrig klar :) Fick alltså skicka in studieförsäkran, igen. Bara två gånger kvar att skicka in den nu :)


Dag 241 - 110829 - Skolstart
Då var det dags för T4!!!!!!!
Hej skolan!


Dag 242 - 110830 - 10milsutmaningen klar!!!!
Underbart! Hade ju målet att springa (vara ute) 10 mil i augusti, och nu var det klart! Så jävla gött!!! Underbart att jag klarade det! Känner mig taggad inför Tjejmilen på lördag!


Dag 243 - 110831 - Pennficka
Fick äntligen min beställda pennficka inför praktikerna i höst :) Passade väl fint med namnskylten där! Måste ju piffa till mig lite när jag är på praktik och alla har samma vita kläder!


Dag 244 - 110901 - PVK
Praktiken närmar sig. Hade inte tid att öva i skolan, men hade lite grejor med mig hem. Toapappersrullen fick bli min patient!


Dag 245 - 110902 - Stockholmsbiljard
Happ! Då var jag och Johan på plats i Stockholm inför Tjejmilen!!!!! På kvällen träffade vi Johans syster + pojkvän och åt mat. Sen blev det lite biljard innan en tidig natt så jag skulle få en god natts sömn. (Yeah right, jag vaknade kl 7 dagen efter!)


Dag 246 - 110903 - Tjejmilen!
Wohooo!!! Dagen var kommen! Vaknade som sagt kl 7 och låg och väntade på att Johan skulle vakna till kl 9. Eller ja, jag var på toa tre ggr, fixade håret, blablabla... Nåväl. Sen åt vi frukost. Tanken var att åka i lagom tid till Gärdet där starten skulle gå, men jag kunde ju itne vänta.. Så vi åkte nästan direkt när vi var klara. :)
Väl på plats var det massa folk och strålande väder. UNDERBART! Äntligen var det dags! Innan starten stod vi i kö till toalett väldigt länge, så jag startade inte i den grupp jag hade tänkt. Det gjorde inte så mycket för jag fick springa i mitt eget tempo hela tiden.
Målet var under 80 minuter, meeeen, den officiella sluttiden blev 80:37 min. Suck!! Jag ÄR jättenöjd att jag tagit mig runt och allt kändes jättebra! Men de där 38 sekundrarna var ju lite synd att missa liksom :) Har iaf en tid att slå nästa år! Redan anmäld!
Kolla! Jag fick guldmedalj och allt!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0