Dag 355 - Dag 365

Dag 355 - 111221 - Stas
Vi hade en liten föreläsning om provtagning på praktiken. Hon som föreläste hade mycket bestämda åsikter som hon framställde som sanning på ett sätt som jag inte uppskattade så väldigt mycket. Hon sa iaf att man INTE ska släppa stasen så fort man får blod när man tar ett venprov. Vi sa att vi lärt oss i skolan att man ska släppa så fort man får blod. Det tyckte hon var helt absurt och blev upprörd över att Karlstads universitet fortfarande lärde ut detta felaktiga sätt trots att det påpekats x antal gånger att man inte gör så längre.
"Er kurslitteratur är från 2008, så den är ju ganska gammal. Bäst att ni läser på Vårdhandboken."
Jag släpper inte stasen alltid på en gång när jag tar ett venprov, för då kan det sluta rinna osv, men jag har lärt mig att jag ska det och gör bedömning från fall till fall.
Hur som helst så blir jag ju lite tokig när folk har kass attityd... Så när jag kom hem läste jag på Vårdhandboken.se (där vi alltså "ska" läsa för där är det uppdaterat...) att man VISST ska släppa stasen när man fått blod.
Det är skönt att ha rätt. (Men som sagt, jag släpper ju inte alltid. Det är bara attityden jag får rätt mot. :)


Dag 356 - 111222 - Batteriförbrukning
Hm. Kul att skärmen varit på från kl 06.45-13.00 när jag hade lunch på praktiken. Not. Batteriet blev lite trött av det. Tror att det var så att jag fick ett whatsapp precis när jag la ifrån mig mobilen (med tänd skärm) och då typ fattade den inte att den skulle stängas av. Snark :)


Dag 357 - 111223 - Klappar
Vi struntade i julgran i år. Jag orkade helt enkelt inte, och Johan bryr sig inte. Men klapparna var väldigt fina där de låg på julgransmattan ändå!


Dag 358 - 111224 - Julafton
Så var då julafton här! Jag och Johan hade tre stopp denna dag. Hans pappa, min syster och hans mamma. För första gången kändes det inte stressigt, utan vi var klara på alla ställen liksom. Skönt!
Här är tomten på besök hos syrran :)


Dag 359 - 111225 - Kalkon
På juldagen vankades det kalkon hos Johans mamma. Såsen var helt suverän. GALET god! Kalkonen också iofs, men SÅSEN! O M G ! :)


Dag 360 - 111216 - Lockar
Jag fick en locktång av Johans syster i julklapp. Tjoho så skoj!!! Testade den på annandagen till lunchen hos svärfar. Det blev så bra!! Jättenöjd!


Dag 361 - 111227 - Krokar
Dags för Karlstadstripp! Jag skulle äntligen få träffa Christin! Som vanligt så glömde jag ju fota henne/oss, men det var iaf det jag sysslade med hela dagen :) Vi babblade ur oss om praktik, skola och allt annat möjligt skoj :) Så kul att vi äntligen fick till det!
Foto för dagen blir krokarna jag köpte på Lagerhaus. Nu behöver inte kläder/morgonrockar ligga på golvet i badrummet längre!


Dag 362 - 111228 - Kampen om Järntronen
Innan jul såg jag om alla avsnitt av ame of Thrones igen. DET ÄR JU BARA SÅ BRA!!!!!!! Sen nu efter jul såg jag några avsnitt igen. Hm. Ja, det är verkligen sjukt bra. Så, jag blev jätteglad när tomten (Johan) kom med böckerna som serien baseras på! Jag fick de tre som hittills kommit ut på svenska. Lovely! Nu blir längtan till april och säsong två på tv lite lättare!


Dag 363 - 111229 - Jag och Johan gör Karlstad
I julklapp av Johans föräldrar fick vi presentkort på Ikea. Vår bokhylla ska ut och nya ska in för att få plats med alla våra böcker och de böcker som vi säkerligen kommer köpa 2012 och framöver.. :)
Det hamnade lite mer i kassen på Ikea än bokhyllor dock. Som vanligt! Och så var vi i lite fler affärer. Jag köpte bland annat denna halsduksgrej. Mys.


Dag 364 - 111230 - Promenad
Promenad med min kära. Fin dag!


Dag 365 - 111231 - Sista dagen!
Oj oj oj! Vem hade kunnat tro att jag skulle klara av den här utmaningen! Ett foto om dagen under hela 2011!? Jag trodde nog att det skulle balla ur nånstans på vägen, men icke! Detta är SISTA fotot på denna utmaning! Woho!!!! Så därför tyckte jag att det passade med lite fyrverkerier. :)
Vi firade nyår hos syrran tillsammans med stora delar av släkten. Mycket trevligt!


Så där då!
Det var det!
Utmaningen är avklarad! Men se upp! Jag och Agge återkommer här under 2012 med en ny fotoutmaning! Vi har snott en idé och gjort om den lite till vår egen. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0