Vecka 12 - Bokstäver

Jag har valt veckans tema! Det är "bokstäver" som ska avhandlas.
Ganska lätt tema tycker jag ändå, men svårt att hitta enstaka bokstäver och det var så jag tolkade temat. :)



Jag bor på bokstav B!
Och jag och Johan insåg att vi bott här i snart fem år och därför får räknas som veteraner i kvarteret! Hur gick det till?
Vi bodde på B innan det också (12B). Och jag bodde på B med mamma före det (57B) och även med mamma före det (17B)! Pappas stuga i Nore var B (13B), Johans pappa bor på B (5B). Jag bodde faktiskt på B när jag var i Oslo som au pair också (4B)!


Jag låter bli att gå på bokstav A.
För det sa de i filmen Fucking Åmål! Tror dock att jag lät bli det innan också, men minns inte varför.. D-brunnar går jag dock på, för det är ju D som i Diana, haha!


Och ibland sover jag på KS.
Ett gammalt broderat lakan från Johans farmor. ♥ Just detta lakan kommer jag inte sova på mer för det gick sönder när vi skulle skaka det efter senaste tvätten. Broderiet är SÅ fint och jag kan se alla dessa kvinnor som i hur många timmar som helst broderade på lakan, örngott, kökshanddukar osv osv osv... Visst är det fint, men ack, vilken förspilld kvinnokraft!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

På vilket sätt är det förspilld kraft att skapa något vackert? De gjorde nog sin beskärda del av arbetet i hemmet och så småningom även utanför hemmet.

2012-03-25 @ 14:44:39
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Diana

Det var klumpigt uttryckt av mig!

Det är aldrig fel att skapa något fint och jag vet att jag har dubbelmoral som håller på en scrapbooking om ju många tycker är "onödigt", men tror att det jag menar är att detta för mig känns som något man "skulle" göra och om det var så att det bara gjordes för görandets skull, då tycker jag det är förspilld kraft, kvinnlig eller ej.

Hoppas du inte tog illa upp Ellinor!

2012-03-25 @ 20:22:22
URL: http://sayurii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0