130206 - 130213

130206 - Soft
Smörjer mig med Fenuril numera. Inte särskilt glamouröst eller så. Ingen go doft heller, men jag blir mjuk och go efter dusch. I den här årstiden är jag så torr i huden så det är helt galet!
 
130207 - Your name
Jag heter Diana Elisabeth efter prinsessa Diana och drottning Elizabeth II. Mamma är rojalist ut i fingerspetsarna. Kanske beror det på att hon är från Thailand och kungen där hyllas otroligt mycket (vet ej varför). I alla hem jag varit finns en bild på honom. Iallafall var det så att när jag föddes skulle det bara bli en Diana! Om jag varit en pojke vet jag inte vad det hade blivit av mig. En liten William eller Carl Philip kanske?
Eftersom mamma har kungligheter som intresse har det liksom blivit lite så för mig också. Jag tycker varken bu eller bä egenltligen, men visst var det kul när kronprinsessan Victoria gifte sig/fick barn t.ex. :)
 
130208 - Something orange
Favoritfärgen är fortfarande rosa för mig. Men på senare tid har orange seglat upp på andraplats tror jag. Gillar ju starka färger! Hade jag varit singel/bott ensam hade det nog varit mer rosa saker i hemmet överlag, men Johan gillar inte rosa särskilt mycket. På våra gemensamma saker får jag väl låta andra färger komma fram istället. Till exempel dessa fina orange handdukar från Ikea :)
 
130209 - Guilty pleasure
Allt sött är gött. I princip. Godis (lösgodis, choklad, efterrätter), kakor, bakelser. Mmm! Jag äter inte sockerbitar som de är, men de fick vara med på bild här för de är fina. Har dem i te :)
 
130210 - 3 o'clock
Kl 03.00 sov jag och fotade alltså inte. Kl 15.00 var jag på jobbet och hade tänkt fota, men glömde... Typiskt. Därför fick min goa kudde representera härligt ljuv sömn kl 03.00 :)
 
130211 - Entrance
Ledig dag! Lämnade in bilen för att få lite nya lampor. Blev utkörd från verkstaden så jag tog en promenad till mamma. Hon är ju på semester i Thailand och jag har fått uppgiften att byta VHSband (ja, hon använder fortfarande sådana) i videon, samt spola i kranarna med jämna mellanrum.
Här är mammas ingång. Här bodde även jag från 1992-2004 ungefär :)
 
130212 - Where you ate lunch
Dags att jobba igen! Lunchen blev alltså på infektion på CSK. Det var ju även fettisdagenn så där jag åt lunch stod det semmeltårtor och väntade på att det skulle bli APT. När jag började äta lunch var de hela. När jag sen gick därifrån hade någon tjuvstartat, haha! Såg fram emot min första semmeltårtebit, men jag missade HELA mötet och fick jobba istället. Tog en bit efteråt iofs. Gott var det!
 
130213 - Walking
Åker bil till och från jobbet, men annars är det gång som gäller. Cyklar inte särskilt ofta och speciellt inte den här årstiden. Dåliga skor för vintern, men mina vader vill inte ner i några stövlar och sen orkar jag inte tänka mer på vinterskor än så... :/
Tänkte även här fota på jobbet där det blir en hel del gång! Glömde igen! Men snart får det komma bevis på att jag faktiskt jobbar och inte bara säger att jag gör det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0