Nu har jag beställt

Nu har jag beställt visitkort. Tog 250 st till att börja med, och det kommer ta TRE veckor innan de kommer. *vänta vänta* Ska bli spännande! På samma ställe hade de även adressetiketter, sån aman t.ex sätter på brev man skickar som avsändare. Såna har jag önskat mig sen jag var liten och det fanns 1000 etiketter för 199 kr i såna där reklamhäften man fick :) Men jag har aldrig haft såna. Nästa gång jag beställer nåt tror jag det blir såna också, så fiiiina kan man få dem i matchande mönster liksom!

Nedanstående layout vann! Den som Johan tyckte var fulast, haha!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Personligen tycker jag att designen på ett visitkort ska 'berätta lite om vad man gör', behöver inte vara onödigt flashigt och häftigt, men det ska ge lite 'wow effekt' :-)



T.ex. har anställda på nationalencyklopedin visitkort där baksidan pryds av just uppslagsordet Visitkort, dess förklaring, uttal, m.m. Inte så snyggt designat, men en genialisk idé, tror det var 5 år sedan jag såg ett sådant kort och jag kommer fortfarande ihåg det.



Annars om man inte kan komma på något sätt att beskriva sig själv kan man ju helt enkelt bara försöka hitta på något kul beroende på målgruppen, t.ex. en liten rebus eller vad som helst som man kan sitta och klura på, när personen har tråkigt någonstans kommer dit visitkort garanterat åka upp ur fickan så de kan sitta och klura på. Gör man det inte för lätt heller kommer de sitta där och stirra på ditt visitkort ett bra tag :)

2009-04-20 @ 13:06:46
Postat av: Samara

Den jag röstade på blev det =)

Jag ville också ha såna etiketter när jag var liten,köpte när jag var 12,men när jag var 14 så flyttade jag och bytte för och efternamn !! haha, pga mina föräldrar var skilda så jag skulle ha min mammas namn,och ogillade mitt förnamn så jag passade på att byta inför flytten till mitt mellannamn, jamen sen stämde ju ingenting på en halv rulle jag hade kvar,hmm.

Men när jag gifte mig med min snygging så köpte vi 2 rullar,det var snart 5 år sen, vi har en halv rulle kvar nu,vi skickar ju massa post, jag sätter nästan aldrig i böcker för jag är för lat.

2009-04-20 @ 15:39:17
URL: http://sasha-samara.blogspot.com
Postat av: Linda

Det var ett bra val! :)

2009-04-20 @ 18:20:56
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Diana

Tack Niklas för dina kommentarer! Jag ska komma ihåg dem till nästa gång och kanske göra korten lite mer personliga än den här gången!

2009-04-20 @ 20:10:51
URL: http://sayurii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0