Dag 170 - Dag 180

Dag 170 - 110619 - Batmobilen!?
Batmobilen stod parkerad på Coop när vi var där! Ballt!


Dag 171 - 110620 - Jobbdags!
Jahapp! Nu var det slut på ledigheten! Dags att börja sommarjobba! Samma yrke, annan grupp. Hemtjänsten i Kristinehamn. Har fått lite extra delegering och några extra kronor. Så det känns kul! Jag får ge insulin nu t.ex :)


Dag 172 - 110621 - Lerbron
Det var inte en jättehård början för mig på jobbet.. En jobbdag och sen tre dagar ledigt :) Så borde det vara jämt! Meeeen, har bara en treledighet till i sommar, och den är i augusti, så jag passade verkligen på att njuta! Det blev en spontantur till Johans mormor på landet. Johan tog bort mossa på taket, jag höll i stegen. Johan tog en tur i skogen, jag tog en tur med joggingskorna på vägen :)
Så här fint bor mormor Stina på sommaren!


Dag 173 - 110622 - Stretch
Snabb morgontur på gymet. Här stretchar jag baksida lår :) Notera svettdroppen på mattan.. :)


Dag 174 - 110623 - 16 kronor
Detta trevliga brev låg i brevlådan idag. Tack tack, jag får 16 kronor när jag går i pension :)


Dag 175 - 110624 - Snaps
Midsommarafton! JAG provade snaps! Har aldrig gjort det förut och jag kan inte säga att jag har missat nåt.. Var inte speciellt gott! Det var iaf bara jag, Johan och god mat hemma denna midsommar. Skönt och lugnt! ♥


Dag 176 - 110625 - Åska på gång?
Gick ut med en soppåse på jobbet. Tittade upp. Såg svart himmel... När jag vände mig om var det blått och sol. Snark! Såg mig själv cykla hem i ösregn och åska. MEN nej, vädret gör som det vill! Det blev varken regn eller åska!


Dag 177 - 110626 - Bokhögen
Det kanske inte ser så ut, men min olästa bokhög minskar! Sommaren är bra, man kan läsa hur mkt som helst utan att få dåligt samvete för att man EGENTLIGEN ska läsa en skolbok :)


Dag 178 - 110627 - Mamma
När jag och Johan var ute och åkte kom syrran gående. Hon hade sin första semesterdag och tyckte vi skulle komma och hälsa på. Det blev en kortvisit! Vi studsade på nya studsmattan och lekte med rockringar med Malte. Mamma dök upp också! Så här sommarfin var hon!


Dag 179 - 110628 - Bad i Baggerud
Ledig dag!! Trevligt! Sol!! Trevligt det med! Vi passade på och åkte till Baggeruds klippbad. Förväntade oss folk massor och knappt plats att sitta, men.. När vi kom dit var det två andra par där och på slutet var det bara vi.. Konstigt!!! Vad gör folk när det är sol och semester??
Nåväl, Johan badade först, trots "algblomning" för han hittade en plats där det inte var så mkt. Jag hade inte tänkt bada, men det blev väldigt varmt efter ett tag. Sååå! Jag badade! Har inte gjort det på flera år! Minns inte ens när det var sist! Tjoho!


Dag 180 - 110629 - Gubbar!
Det är många sommarbilder nu, men ja, det ÄR ju sommar! Underbart! Jordgubbar hör verkligen sommaren till. Detta var min efterrätt på kvällen. Jordgubbar, grädde, socker och mjölk! GOTT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0