Dag 255 - Dag 268

Dag 255 - 110912 - Duschgrej
När jag steg in i duschen någon dag tidigare så hängde duschmunstycket ner.. "Någon" hade knäckt den där grejimojen genom att skruva aningens för hårt. Detta är andra gången i denna lägenhet som "någon" gjort detta :) Inga problem, bara att ringa bostadsbolaget så fixar de ju, meeeen, lite mer utmaning blir det ju att duscha med munstycket i handen. Kallt också! Nåväl, denna dag kom det nån fixarsnubbe så vi fick ny grejimoj! Perfekt!


Dag 256 - 110913 - Landstingsklänning
Idag testade jag att ha klänning på VFU:n. Johan sa att de på hans jobb kallar dem för "badrock", men jajajajajaja, jag tyckte den var både fin coh skön :)


Dag 257 - 110914 - Höstlöv...!
Så här såg bilens vindruta ut när jag kom till den! Ingen idé att förneka hösten längre.


Dag 258 - 110915 - Vårrullar
Mamma gör ju vårrullar och säljer. Petra i klassen (och hennes barn) är storkonsumenter av dem. Den här dagen skulle vi in till skolan på föreläsning alla i klassen, så då passade det bra att lämna över lite rullar :) 100 st blev det! 50 till Petra + familj och 50 till en av hennes bekanta. Pjuh! De väger en del!


Dag 259 - 110916 - Nyckelring
Ny nyckelring att ha nycklar på praktiken i. Dels till ev skåp, och dels till ev avdelning eller så :) Man får ju piffa till det lite :) Inhandlad från signerat.se


Dag 260 - 110917 - Melodikrysset
Denna dag var Melodikrysset på Marieberg och Honungsfestivalen här hemma i Kristinehamn :) Jag gillar melodikrysset, men brukar glömma att lyssna. Det gjorde jag ju inte denna gång!


Dag 261 - 110918 - Småshopping
Inhandlade ögonskugga och örhängen på stan idag. Jag är inte ett dugg bra på att sminka, så vi får väl se om jag blir snygg eller får pandaögon av den där skuggan :)


Dag 262 - 110919 - Johans jacka
Johan var i Göteborg när hans älskade nya jacka låg i brevlådan. Då fick jag i uppdrag att öppna paketet och prova för att se om den var som den skulle. Lite stor för mig då, men annars finfin! (Dock tyckte jag att huvan var lite trång!!?! Hm, varför säger folk att jag inte har stort huvud? Jag får ju gång på gång bevis för det!)


Dag 263 - 110920 - Spinning
Pust och stånk....!! ÅH!! Jag tycker det är så JOBBIGT med spinning... Känns som jag ska spy varje gång, men ja, jag kämpar mig väl igenom passen. Urk! Hoppas på att jag ska tycka det är kul nångång.. :) Effektivt är det iaf, och det ÄR skönt efteråt, det håller jag med om!


Dag 264 - 110921 - Plugga
Jahapp. Ny skolbok beställd. Tentan närmar sig. Dags att plugga. ZzzZZzzzz! Räcker det inte att vi är ute på praktik!? Sånt här med ämnen som åker fram och tillbaka, det tycker jag är svårt. Men det är bara att plugga på! Änsålänge långt till tentan!


Dag 265 - 110922 - The Wire säs 5
Äntligen dags för sista säsingen av The Wire! Har tyckt att det är en bra serie, meeeen, jag och Johan ser ju på så mkt, och det är jobbigt när vi har mkt halvfärdigt.. Förstår inte varför vi gör så!! Nu snart slut på detta iaf! Så några avsnitt kvar av Oz. Och sista säsongen av Sopranos.. Men det var så längesen vi såg, så egentligen kanske vi borde se om allt.... Och så börjar ju Dexter snart! Och..... Ja, ni hör ju....


Dag 266 - 110923 - Ny vinterjacka
Johan köpte ju ny höst/vårjacka nyss. Och nu blev det en ny vinterjacka åt mig! När vi kom hem var jag tvungen att prova med mössa och halsduk. Fungerade bra! Nu kan vintern komma! (Men det vill jag helst inte att den ska på ett tag till...)


Dag 267 - 110924 - Frost
Uuuuhh!! Ny vinterjacka igår, frost på garagetaket idag. Blä! Några dagar senare var det sommarvärme och hur skönt som helst, men det var inte ett dugg kul denna morgon :)


Dag 268 - 110925 - Mazzarinsöndag
Dags att pyssla på Mazzarin! Vi som var där gjorde lite smått och gått till kommande mässa i Karlstad. Lunch åt vi på Lev Vackert där det också var loppis/marknad. Himla trevligt! Och gott.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åhh vårrullar jag älskar.... vad har din mamma i dom?

2011-10-03 @ 22:04:38
Postat av: Diana

Ja, det är typ glasnudlar, köttfärs, lök, svamp, morötter... hm... Jag vet inte riktigt :)

2011-10-04 @ 06:44:59
URL: http://sayurii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0