130214 - 130220

130214 - Love is..
Kärlek. Ja. Vad är det då? Finns i stort och smått. Det var Alla hjärtans dag denna dag. Jag var ledig, men Johan jobbade så det blev inte någon kärleksdag direkt. Däremot bakade jag lite under dagen och bjöd Johan på muffins när han kom hem :) Kan inte kärlek vara att baka lite, vara för att?
 
130215 - Inside your fridge
Inte mycket att säga om detta. Här var vår kyl den aktuella dagen! Lätt tema, haha! Det ser dock ut som jag har laddat upp med massa matlådor inför min jobbhelg, men det är en låda till mig, en till Johan och två muffinslådor, hihi.
 
130216 - Perfect
Det blev en dag på jobbet med noll rast och ingen lunch. Fick även stanna kvar en sväng efte rmitt pass var slut för att få dokumenterat det jag gjort. Pust! Har ju ingen speed ännu i det jag gör. Allt tar ju tid och får fråga för minsta lilla! Kom hem vid 17.00 och åkte direkt till pizzerian. Det var inte tal om att laga mat! Perfekt lunch/kvällsmat en dag som denna!
 
130217 - In your hand
Ratten. Det blir en hel del körande nu när jag jobbar i Karlstad. Skulle gärna åka kollektivt om jag kunde, men gör jag det kommer jag inte i tid på morgonen. :/ Det går ju bra att köra, men mitt psyke tycker det är jobbigt med vinterväglag. Åker gärna lite tidigare än jag kanske behöver och tar det förstås lugnt. Ny (begagnad) bil ska dock bli vår inom en snar framtid. En större/säkrare bil än den lilla vi har nu.
 
130218 - Something you don't like
Som jag nyss skrev, det går ju bra att köra och så till jobbet, men när jag gör ett dagpass ringer klockan 04.55. Det gillar jag INTE. Det är så sjukt tidigt!!! Fotot är taget när jag pallrat mig upp :) Inte vänjer man sig heller vid denna tidiga tid. Kan bero på att man ju också gör kvällar så man går ju inte alltid upp så tidigt. Skittråkigt är det iaf när klockan ringer!
 
130219 - I am..
..a nurse. Det är ju så att jag sedan några veckor är legitimerad sjuksköterska! Crazy. Det är fortfarande inskolning som gäller (men denna dag bara åtta inskolningspass kvar!!) och det är ju skönt att ha någon i ryggen. Många frågor blir det! Lär mig något varje dag och det är ju positivt!
Gemet har jag köpt på vardvaskan.se
 
130220 - Where you stood
Mitt fotspår. Här stod jag visst en dag utanför dörren hemma i slask. Nu har det frusit på och blivit ett isspår istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0