130606 - 130616

130606 - Transport
Jag får noll motion nuförtiden. Eller får och får, jag tar mig ingen. Orkar inte.. Men den här dagen provade jag mig på en cykeltur för första ggn på länge. Det gick inte fort och ont i rumpan fick jag, men framåt kom jag! Riktigt fin och trevlig dag faktiskt! Flås flås!
 
130607 - Bright
Emelie tog studenten! Tjoho!! Så himla duktig! Roligt att få vara med och fira hennes dag. Emelie är min brorsdotter :) Strålade som solen!
 
130608 - An animal
Mmm, Salta katten är jättegott!

130609 - From down low
Tror att sjukhuset (eller det som en gång var ett sjukhus) i Kristinehamn kan vara stadens högsta byggnad. Det är iallafall högt! Riktigt fin utsikt uppifrån och man känner sig liten vid dess fot :)
 
130610 - You!
Ett självporträtt då. Sitter i köket och väntar på mat. Johan grejade med något och jag passade på att ta dagens fms-foto :)
 
130611 - Something funny
Både jag och Johan gillar Vänner. Har sett alla säsonger flera gånger och det är lika kul hela tiden. Vissa citat är införlivade i vårt dagliga tal. Min favorit är Ross ♥
 
130612 - 11 o'clock
Kl 23.00 på kvällen hade jag bakat klart inför sista dagen på jobbet. Kom hem runt 18.00 och fick slänga i mig lite mat innan det var dags att sätta igång. Valde två olika nya recept och hoppades att det skulle bli gott.
 
130613 - Kitchen
Och dagen efter var alltså min sista dag på jobbet. Så här såg det ut i köket på infektionskliniken på CSK. Kl 11.30 kom en kollega och undrade när kakorna skulle ställas fram. Jag hann inte vispa grädde förrän flera st varit där och smakat. Kl 13.30 var allt slut och den kvällspersonal som inte kom jättetidigt blev utan... Känns som ett bra betyg för kakorna :)
Rockyroad-tårta, citronkladdkaka och ett hemmagjort kort!
Kram kram jobbet, vi ses igen! Känns märkligt att inte komma dit och jobba på så länge igen, men det ska bli väldigt skönt att vara ledig också. De sista veckorna har varit tunga.
 
130614 - Texture
Dahliablad i balkonglåda på balkongen. Himla fint med dahlior tycker jag. De vi köpt i år har enkla kronblad, men jag gillar verkligen de som nästan ser ut som bollar också. Det blir något för en framtida trädgård det!
 
130615 - From above
Min födelsedag! Jag är inte så mkt för att fira min födelsedag, men hittade på lite grejor. På förmiddagen träffade jag Agneta. Vi åt lunch på Söta grodan och under oss hade Karlstad stadslopp börjat med inlinesloppet. Vi hade perfekt utsikt.
Sen kikade jag på mina fina kollegor som sprang i stadsloppet.
På kvällen var jag och Johan ute och åt på Harrys hemma. Gott gott, men herregud vad jag åt! :)
 
130616 - Family
Jag tycker den här reklamkampanjen är så bra! Coca cola vet hur man marknadsför! På småflaskorna står ju olika namn dock och jag har inte sett Diana. Hade en flaska haft namnet Diana hade jag köpt den på en gång. :) Jag har aldrig haft mössa eller klistermärken med mitt namn tyvärr, men jag lever på hoppet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0