130901 - 130912

130901 - Together
Esther hälsade på hos kusin Malte. Här är hennes lilla fot och hans lilla hand :)
 
130902 - My name begins with..
D som i Diana, och D som i Dr Pepper. Vi var tvungna att köpa den när vi såg den i hyllan på Coop, men jag kommer iaf inte köpa den igen. Huuuu!! Smakade INTE gott!
 
130903 - Lines
Esthers babygym :) Hon leker mer och mer i det. Eller ja, leker.. Hon ligger där iallafall. Får öva sig på att ligga på mage och ibland kikar hon lite på leksakerna som hänger där :)
 
130904 - Alone
Egentid finns liksom inte. Det var man ju beredd på, så det gör inget! Kaaaanske kan jag någongång ibland få vara själv på toaletten iallafall :) Men folk med äldre barn säger att det får man inte sen, så det är bäst att jag njuter av det nu då ;)
 
130905 - Here forever
Ibland känns det som jag suttit i soffan i "amningshörnet" i all evighet.. Men det börjar bli lite struktur ändå. Kanske kan man märka ungefär hur lång tid det är tills hon vill äta igen. Så fort man vant sig vid något ändras det :)
 
130906 - Getting ready
Tar alltid en koll i skötväskan innan vi beger oss ut. Finns handdukar, våtservetter, blöjor, ombyte kläder (i rätt storlek) osv osv?
 
130907 - White
Kokar ett gäng ägg då och då så det finns! Kommer oftast ihåg det när vi gör annan mat och det passar ju bra för då hänger man ju ändå vid spisen :) Det är gott med ägg, men jag har inte tid/ork/ro att koka på morgonen längre. Då är det praktiskt när det finns klart!
 
130908 - Made by me
Min bokbok! Jag har sedan slutet av 1999 skrivit upp alla böcker jag läst! I början hade jag ett betygssystem också, men det ballade ur så jag skippade det efter något år. Riktigt kul att ha den här boken!
 
130909 - On the wall
Höst! Dags att tända ljusen! (Tyvärr. Jag gillar inte mörkret!)
 
130910 - Sweet
Mmmm! Salt och blandat! En salt sötsak :) Gillar alla i blandningen utom "chilin".
 
130911 - What you did today
Jag var i Karlstad och träffade Malin! Passade på att shoppa lite till Esther :) Så skoj! Vi var på Köp barnvagn (www.kopbarnvagn.se) och Pricken.
Mössan är märket Villervalla och jag älskar deras kläder! Färgglatt och roligt!
Speldosan har vi tänkt ha vid skötbordet så det kan spela en liten trudelutt vid blöjbyten :)
 
130912 - Shadow
Ute på barnvagnspromenad! Försöker gå en sväng varje dag vi är hemma. Har vi varit iväg nånstans så känns det liksom som den dagens projekt nästan :) Men det är skönt att vara ute och gå och bra med lite luft! Skulle vara ännu bättre om Esther hade tyckt om att sova i vagnen! Det är sällsynt att hon somnar där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0