130807 - 130820

130807 - A sign
Vi har köpt en innevagn! Billigt, begagnat och bra! Eftersom vi bor som vi bor kan vi inte ta in den vanliga vagnen och det kändes ändå som att det är bra ibland. Det fick alltså bli en innevagn som kanske kan bli farmorvagn eller dagisvagn senare.
 
130808 - Peek-a-boo
Hej hej... Ingen tittut-lek med Esther ännu. Det får duga med mig!
 
130809 - 2 o'clock
Spelar ingen roll om det är 02.00 eller 14.00 som menas. Jag hängde i soffhörnet och ammade! Det blir ganska mycket amma på ett dygn. Soffan blir väl använd!
 
130810 - Beverage
Och när jag ammar måste jag få i mig dryck också. Under våren har denna flaska varit rondvagnflaska (hinner ju inte dricka på jobbet annars!), men den har nu förvandlats till amningsflaska! Står den där och det är vatten i så pytsar jag i mig. Annars hade det nog blivit på tok för lite. Ganska mycket vätska per dygn som går vidare till Esther. :)
 
130811 - I love doing this
Powernap ftw! Tar varje chans jag får att stänga ögonen några minuter.
 
130812 - Macro
Försvarets hudsalva! Beroende av det. Finns i alla möjliga hörn och rum för att jag inte ska vara utan :)
 
130813 - Fast
Snabbmat. Vi har inte varit jätteduktiga på att planera måltiderna sedan Esther kom. Ibland blir det snabbmat. GOTT!
 
130814 - Trash
Jag gillar färgglatt och även sopor kan piggas upp med lite färgglada påsar :)
 
130815 - The best
Bästa boken från hela sjuksköterskeutbildningen var även den första boken i första kursen vi hade. Det var en tuff första termin, men den här boken hjälpte mycket. Säljer den aldrig, men nu ska Johans kusin få låna den för hon börjar T1 nu i höst :)
 
130816 - Cooking
Det är här det händer.
 
130817 - Exercise
Min motion för närvarande består av mycket långsamma barnvagnspromenader. Inte långa sträckor alls. Känner fortfarande av fogarna efter någon kilometer, även att jag inte hade särskilt ont under graviditeten. Tar det lugnt och ökar successivt. Framåt hösten/vintern är det löpträning igen.. #löpform2014
 
130818 - Someone you spoke to today
Det blir mycket envägskommunikation med bebisen :)
 
130819 - Lost
Om man är vilse är en karta bra att ha. Den här kartan visar vart Bilbo var på hans äventyr :)
 
130820 - Stairs
Nya Ikea-katalogen har kommit. Där tycker de tydligen att man ska bygga in köket under trappen. Modernt minsann! Iofs smart att utnyttja alla ytor, men jag vet inte om jag skulle vilja ha så :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0