130821 - 130831

130821 - Slow
Skolorna har börjat och påsarna som suttit på 30-skyltarna vid skolan har tagits av! Ett hösttecken måste jag säga..
 
130822 - A room
BVC! Vi var på enmånadskontroll hos läkaren och Esther fick ok-stämpel :) Snart ska jag nog våga mig ut till öppna förskolan som är i BVCs lokaler.
 
130823 - Yellow
Ytterligare ett hösttecken. Blärk! Jag vill inte ha höst! Värsta tiden på året för mig är oktober och november. Så himla segt och så blir det bara mörkare och kallare! I år kanske jag dock jag ha en distraktion i Esther :)
 
130824 - In the background
Vi var hos mamma och åt kräftor. Eller ja, jag åt kyckling och ris. Johan och mamma åt kräftor. :) Jag får vänta till nästa kräftsäsong, eller åtminstone tills jag slutat amma. Huvudrätten i bakgrunden alltså, även att det inte var min huvudrätt.
 
130825 - Culture
Magdroppar med bakteriekultur hjälper Esther hålla ordning på sin mage :) Fem droppar om dagen.
 
130826 - Entrance
Tvättstugan. Tvättar oftare nu än förr...! Hade kanske varit skönt att ha tvättmaskin i lägenheten, men å andra sidan är det inte särskilt svårt att få tvättid. Lite meckigt för mig att tvätta själv dock, så det blir mycket Johan får ta över när jag är fast i amningshörnet i soffan.
 
130827 - 10 minutes from home
Johans mamma fyllde år och vi var där och firade henne. Här bor hon :)
 
130828 - Corridor
Allé på Marieberg bildar en naturlig korridor :) Himla fint med alléer tycker jag, men det är inte så ofta man ser!
 
130829 - Lucky
Både jag och Johan har tur som har mycket släkt i stan. Till exempel bjuder de på mat rätt vad det är och då slipper man ju laga mat själv :)
Här har vi klassiskt tillbehör hos min mamma!
 
130830 - Cluttered
Saker och ting har förmåga att hamna på köksbordet..! Baaah!
Hur mycket jag (vi) än plockar undan så är det grejer där på nolltid igen!
 
130831 - Dangerous
Varningstext på maskindiskmedlet. När vi skaffade diskmaskinen undrade jag på riktigt hur tekulorna kunde bli rena och helt silvriga i maskinen, men inte när jag diskade för hand.. Måste vara starka grejor i maskindiskmedlet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0