Dag 41 - 110210 - Vintern slår till

När man börjar få lite vårkänslor och kanske till och med hör en fågel kvittra, det är så vintern slår till igen. Preciiis när man börjar tycka att livet är drägligt igen. Suck! Jag vill inte ha mer sånt här! Jag. Vill. INTE.

När jag åkte till praktiken på morgonen (kl 05.40 startade jag zzzzz!!) började det precis snöa. Det var ok att köra, men jag tycker inte det är kul med mörker, och speciellt inte i kombination med snö. Nåväl, jag kom fram i Karlstad, parkerade och gick in på CSK. När jag sen slutade för dagen hade det snöat konstant sedan morgonen och enligt SMHI skulle det KANSKE komma upp till 10 cm nysnö. Jotack.
Bilen var i princip insnöad och det var så nåder jag kom därifrån. Riktigt nära att jag körde fast.. Det hade ju verkligen varit spännande..!! E18 hem var vidrig. Knöggligt, spårigt, jävligt. Jag körde jättesakta, men de som var bakom mig hade massa chanser att köra om och det var bara en enda bil på hela vägen hem som gjorde det. Så jag tror inte att de andra ville köra så mkt fortare än mig.


I skrivande stund är kl 21.00 och det snöar fortfarande. Ska bli spännande att åka imorn igen.

Kommentarer
Postat av: ele

det gäller att ta det lugnt på vägarna när det är vinterväder!

2011-02-15 @ 20:21:54
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0