Dag 31 - 110131 - Haveri

OMG OMG! Hade egentligen en annan bild idag, men...
När jag åkte hem från gymet började bilen bete sig lite underligt.. Helt plötsligt STANNADE DEN!!! Mitt i en rondell! Fick panik och lyckades på något sätt få den att åka tio meter till så jag kunde åka in till kanten. Där blev jag sen stående..!
Ringde syrran + man, de kunde inte hjälpa. Ringde svärmor + sambo, de hade druckit vin! Så de ringde Johans morbror som fick komma och hjälpa mig... Han kunde inte förstå vad felet var, men fick iaf bogsera mig bort till svärmor. Väl där fick jag råd att köpa k-sprit. Jahapp, jag traskade iväg till Statoil. Där jobbade en gammal klasskamrat som hängde med tillbaka till bilen för att hjälpa mig. Hon fattade inte heller vad problemet var.. Hon fick ringa sin pappa som kom dit. Han fattade inte heller..!
Tillslut tänkte vi att vi häller i en slatt bensin iaf trots att det står på mätaren att den finns (om än lite). Sagt och gjort, och sen gick bilen som smort!! Suck! Hade man bara tänkt på det från början så hade jag inte behövt komma hem två timmar senare än jag skulle. Men det var ju inte bara jag som var "dum" iaf.
Har nu tankat fullt...

Bilden tog jag medan Johans morbror letade bogserlina i sin bil :)

Kommentarer
Postat av: ele

vad jobbigt! Så snopet att det var ett så enkelt fel. Fast du får vara glad att det var så lätt att åtgärda, inga dyra verkstadsbesök i allafall :)

2011-02-01 @ 20:29:21
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/
Postat av: Diana

Verkligen!

Tur i oturen liksom!

2011-02-01 @ 21:17:52
URL: http://sayurii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0