Dag 155 - Dag 162

Dag 155 - 110604 - Klassfest
Några dgaar efter detta kort togs hade vi i klassen gått HALVA VÅR UTBILDNING!! Även att det varit hårt ibland så har det faktiskt gått VÄLDIGT fort!! Nu är det alltså hälften kvar! Nedräkning grande! Vi hade lite klassfest för att fira att vi är så duktiga :) Jag åkte hem när de andra gick vidare, men var med på hänget innan! Iaf en person vet jag kommer inte gå vidare i höst, så det var ju trevligt att säga hejdå till honom.
Måste också berätta att det spelades brännboll. Jag skulle INTE vara med, men blev lite övertalad och tänkte att jag ju är vuxen och det GÖR faktiskt inget om jag är dålig :) Nåväl, fick iväg bollen (med det platta trät), fast det blev lyra alla gånger.. Jag är iaf nöjd att jag TRÄFFADE!
Men det bästa av allt var när mitt lag var ute så skulle jag fota det andra laget som slog. Mobilen i handen alltså, och då kommer det en boll flygande mot mig!! Baaah!! Vad göra??? Jo, jag tog ENHANDSLYRA med HÖGER (jag är vänsterhänt för er som inte vet) och mobilen i andra handen! FANTASTISKT!!! :) Johan trodde inte på mig..


Dag 156 - 110605 - Surö Bokskog
Sedan jag och Johan blev tillsammans har han pratat om att de alltid åkte till Surö Bokskog när han var liten. Vi bestämde att det var dags att vi åkte dit tillsammans! Det var inte alls som Johan mindes det.. Mycket mygg, dåligt utmärkt vandringsled och dåligt rensat i skogen. Lite tråkigt! Bitvis dock väldigt fint!
På vägen hem hamnade vi mitt i Sjötorpsdagarna, mycket trevligt!


Dag 157 - 110606 - Lupinbacke
Ja, jag vet att jag redan haft ett foto med lupiner, men hallå! Det här är ju så fint! Blev till och med nya bakgrunden på mobilen, haha!


Dag 158 - 110607 - Bussutsikt
På väg hem från sista tentan för terminen tog jag detta foto genom bussfönstret. Frihet!! Ledig i någon vecka innan jobbet drar igång! Lovely!
Kuriosa: På bilden skymtar Ölme kyrka där jag är döpt en gång i tiden :)


Dag 159 - 110608 - Dörr förr
För några veckor sen var det en dörr här. Innan det såg det ut som det gör nu. Detta är väggen till Systembolaget :) De har byggt om och haft en provisorisk dörr här på sidan. Men nu när jag kom och skulle köpa "champagne" till morgondagens student hade de murat igen. Blev så snopen!


Dag 160 - 110609 - Robin student 2011
Äldsta brorsonen tog studenten! ♥ Det kanske tårades lite i fasterögat! :)


Dag 161 - 110610 - Förbesiktning
Bilen fick idag hälsa på hos verkstaden. Fixades till lite inför besiktning nästa vecka. Notan blev 3000, som hittat!


Dag 162 - 110611 - Solglasögon
Ursäkta den sura minen... Men detta blev ändå dagens foto! Jag ökpte mig ett par solglasögon! Oftast kan jag inte ha dem, för jag har ju vanliga glasögon, men när jag har linser ska det blir väldigt skönt att inte kisa i solskenet :)

Kommentarer
Postat av: Eva-Lotta

Känner igen det där med bokskogen. Vi åkte dit en gång och man undrade nästan lite var bokskogen var. Inte direkt som bokskogarna neråt landet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0