Dag 300 - dag 310

Dag 300 - 111027 - Operation
Den här dagen var jag nere på operation och kikade! Himla intressant! Det var en axeloperation. Kul att vara med i operationsmiljö, för det är verkligen som en helt annan värld..!! DOCK tyckte jag att det var lite synd att det "bara" var en titthålsoperation. Hade gärna velat se nåt mer öppet. Får hoppas att jag får komma med på något mer!


Dag 301 - 111028 - Jag = ett brottsoffer
När jag gjort mitt pass på ortopeden skulle jag snabbt på vägen hem smita in på Apoteket och köpa ett täckstift. Det kostade 49kr, men när jag kom till kassan blev mitt köp nekat. Superkonstigt tyckte jag! Skulle ju ha extra pengar efter att räkningarna dragits. Gick snabbt in på banken via mobilen och ser då att jag endast har 42 kr kvar på kontot!! What!? Snabbkollade, men såg flera poster som jag inte kände igen... Förde över pengar för täckstiftet, rusade ut ur Apoteket och ringde hem till Johan så han fick kolla banken hemifrån..
Mitt kort hade blivit kapat och alla pengarna för räkningar hade blivit stulna.
Blä!!
Kortet är spärrat, polisanmälan gjord och reklamation till banken är gjord.
Nu gäller det bara att vänta på att pengarna förhoppningsvis kommer tillbaka.


Dag 302 - 111029 - Caspian och jag
Jag och Johan var bortbjudna på middag hemma hos Caspian och hans föräldrar denna kväll. Myspys! Caspian var bara vaken en stund i början, men jag fick ha honom en stund :) ♥


Dag 303 - 111030 - Svettigt hår
Efter operation i torsdags skulle jag gå på spinning, men jag var ärligt talat så HIMLA trött så jag SKET i det! Därför blev det så att jag straffade mig med att gå på BÅDE spinning och step denna söndag. Det gick väldigt bra! Tog en banan mellan passen och kände mig jättepepp! De tre påföljande dagarna var jag INTE så pepp! Aj aj aj. Ont i hela kroppen!
När jag kom hem och skulle duscha såg mitt hår ut så här, som om det redan varit duschat!


Dag 304 - 111031 - Stämpelpost
Ja, jag får massa trevligt i posten! :) Denna gång ett stämpelset som jag suktat efter LÄNGE. Vill egentligen bara ha EN stämpel på detta set, men jag var tvungen att köpa det nu. Kunde inte vänta mer!


Dag 305 - 111101 - Papperskorg
Buhu! Jag är förkyld! Urka skurka! så här blir det då i min papperskorg. Snyt snyt, snor snor.


Dag 306 - 111102 - Parkeringsböter
Ja. Det går inte så bra för mig just nu. Skimmad och förkyld.
Hade seminarium. När jag kom ut till bilen och skulle åka hem satt det en finfin böteslapp på vindrutan. AAAAAAAAAAH!!!! 1000 spänn. Känns ju bra just i detta läge. Not.
Det är mitt eget fel (förstås), men åååååh, så onödigt.


Dag 307 - 111103 - Personlig almanacka
Woho! 2012 års almanacka har kommit! Är som vanligt sjukt nöjd!


Dag 308 - 111104 - Presentpapper
Har HANDLAT lite i en riktig affär! Fick fixa fram kontanter eftersom jag fortf inte hade fått mitt nya kort. Förutom dessa finfina presentpapper köpte jag lite blandade snören och present till bästa Johan som snart fyller år.


Dag 309 - 111105 - Besök på kyrkogården
Som många andra tog jag och Johan oss en sväng till kyrkogårdarna denna dag. Johans morfar ligger på ena kyrkogården, men har ännu inte fått en plakett. Johans farmor och farfar däremot har en grav tillsammans med farfaderns föräldrar. Det är så himla fint på kyrkogårdarna kring allhelgona! Skulle leta efter mina syskons morföräldrars grav också, men vi var lite orutinerade och hade inte ficklampa med oss.. Får gå dit dagtid och kika. Har varit där innan, men minns inte riktigt...


Dag 310 - 111106 - Hos syrran
Tog en sväng förbi syrran och fikade. Här är hennes underbara hus! Verkligen ett drömhus!!!! De har det så härligt och fint där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0