Vecka 17 - Skräck

Veckans tema är Skräck!!



Uppsatsen! Skräck! Eller iaf skräckblandad förtjusning, för uppsatsen är INSKICKAD!! Efter slit hela våren har vi nu skickat in den. Det är skräck för man har varje dag varit rädd för att den inte ska duga eller att man själv inte klarar det. Skräck, helt enkelt!


Knivar - SKRÄCK!!
Det är väl inte själva kniven egentligen utan jag är rädd för att skära mig.. När vi inte hade diskmaskin fick Johan inte lägga använda knivar i diskhon och sen fylla på med vatten för då kunde man inte se dem bakom skummet = risk för att skära sig. Jag har också börjat gråta hemma hos en vårdtagare på hemtjänsten för att när jag vände mig om såg att hon tagit upp en kniv ur en låda.. Hm. Det var inte professionellt, men det gick inte att hindra i det läget! Jag har lärt mig att hantera det lite nu under utbildningen när jag faktiskt sticker folk med nålar och så, så det tycker jag är bra. MEN när jag skulle ställa upp knivarna för detta foto var det lite skakigt..


Storm of the Century - skräck!
Jag är väldigt harig när det gäller skräck på film.. Älskar att läsa Stephen King-böcker (fast det var längesen nu) och vissa av hans böcker är också riktigt bra på film. Bra och läskiga. Den här filmen får representera all skräck på tv. Hugaligen. Andre Linoge :/ I'm a little teapot... huuu! Självklart tycker jag också om att se på skräckfilm, men det blir inte ofta eller i stora mängder. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0